Recept glutenvrij roti vel (rotipannekoek rotiplaat rotivel allemaal hetzelfde)

/ Sanne Kruyver/ Recepten en Producten

Ik houd erg van roti; van de vulling èn van de pannenkoek, maar die laatste is eigenlijk niet glutenvrij te krijgen, dus ben ik zelf aan de slag gegaan en het resultaat mocht er zijn. Ik had voor mijn tafelgenoten een kant en klaar versie gekocht, maar ze vonden die van mij net zo lekker (ik hoopte dat ze mijne lekkerder zouden vinden maar daarvoor moet ik nog een paar keer oefenen denk ik = )). Als je niet alleen de roti-vellen wilt maken maar ook de inhoud, dan zou ik beginnen met het deeg maken en in het uurtje dat het deeg aan het rusten is de Roti met kip en kousenband maken en dan op het laatst pas de roti-vellen bakken.

Benodigdheden voor 4 roti-vellen:
-ca. 75 gram gemalen gele erwten (toko)
-1 theelepel komijn 
-1 flinke teen knoflook, fijngehakt
-250 gram zelfrijzend bakmeel (glutenvrij van AH bv)
- platte koekenpan
-zout, peper, water, olijfolie

1. Doe het het zelfrijzend bakmeel in een kom met ca.150 ml water en 2 eetlepels olijfolie
    meng het geheel, kneed fijn en laat het afgedekt een uurtje rusten.
2. Rooster nu in een platte pan eerst zonder olie de komijn, voeg daarna de gemalen gele erwten de knoflook en        een beetje olie toe totdat je een rul geheel hebt (zie afbeelding), maak af met zout en peper. 
3. Als het deeg een uur gerust heeft bestrooi je een schoon aanrecht met wat glutenvrij meel/bloem (ik heb weer      het zelfrijzend bakmeel gebruikt) en maak je vier bolletje van het deeg, je maakt daarin een soort kommetje        en daarin doe je de erwtenvulling, waarna je de bolletjes voorzichtig dicht vouwt (zie afbeelding).
4. Rol de bolletjes voorzichtig plat met een deegroller.
5. Bak lichtbruin in de platte koekenpan in een beetje olie

Je roti is klaar! Voor de vulling: Roti met kip en kousenband

De gele erwten-komijn-knoflook vulling

Roti vullen en (links) dichtgemaakt

Lekker rollen

Voilá!